maandag 10 november 2008

De wereld in een notendop

Zonder dat er sprake was van enige opzet ontmoette ik dit weekeinde drie paar wereldreizigers. Op zaterdag zat ik aan de koffie met het eerste stel dat nog niet zo heel lang terug was van een wandeling naar Zwitserland. Vanuit hun huis in Nederland liepen ze naar hun andere huis dat een eindje onder het meer van Geneve ligt. Elke dag gemiddeld 20 kilometer met minimale bepakking, vijf dagen op, twee dagen af.
Het tweede stel, mijn schoonbroer en zijn vrouw, reisde in acht maanden in een camper van Arizona naar Alaska en weer terug. Met hen at ik een stukje chocoladetaart op zondag middag. Ze waren nog geen twee weken terug maar hadden het al weer over de volgende reis, wederom naar Amerika.
Op zondag avond at ik met twee vrienden uit Londen die een dag eerder in Amsterdam waren aangekomen. Ik had ze lange tijd niet gezien en had alleen een kort mailtje ontvangen dat ze twee dagen in Amsterdam zouden zijn. Bij het aperitief vertelden ze dat dit dag vier was van hun reis over land naar China van waaruit ze naar Japan zouden doorreizen. Zes maanden hadden ze er voor uitgetrokken. Vanaf Amsterdam ging de reis naar Hamburg en Berlijn, daarna Polen, Litouwen, Letland, Rusland, Mongolië, China, Japan.

Ik was vandaag voor het eerst van mijn leven in de Poggenbeekstraat.

Geen opmerkingen: